SHout






Jumaat, 14 Oktober 2011

Cerita Menarik!!

Hye korang...

Tadi sewaktu Qaseh sampai rumah...qaseh ada janji nak ceritakan satu cerita menarik pada korang kan...so, sekarang Qaseh nak tunaikan janji tu...

Cerita bermula...

Tadi selepas habis jer kursus di Hotel Putra, Qaseh minta hotel call kan teksi untuk Qaseh...

Pekerja hotel : Ye kak? Boleh saya bantu?

Qaseh : Tolong saya call kan teksi boleh?

Pekerja hotel : Boleh, akak nak pergi mana?

Qaseh : Subang Airport...

Pekerja hotel : Ok! akak duduk dulu yer ...

setelah 20 minit menunggu ...

Qaseh : Adik...teksi tak ada ker? (pertanyaan ini terkeluar sebab terpikir hari ni hari jumaat)

Pekerja Hotel : Erk ... sory kak! saya lupa ...

Qaseh : Eh, tak per ... akak ingat lambat sebab tak ada teksi.

budak tu tersenyum kambing sambil menelefon teksi ... Qaseh duduk semula ...tak sampai 5 minit teksi pun sampai...Cerita di dalam teksi bermula...

Pemandu : Cik nak pergi mana cik? Subang Airport kan ... (eh, dah tahu nak tanya lagi? Qaseh
cakap dalam hati jer)

Qaseh : Yer...

Pemandu : Nak lalu jalan mana yer cik? Saya takut jalan jem ... sekarangkan tengah solat
jumaat...

Qaseh : Mana2 pown boleh...kalau encik nak berhenti solat jumaat dulu pun saya tak kisah

Pemandu : Dah lewat cik ... sekarang dah pukul 1.30pm ... karang saya masuk masjid kena
pelangkung jer ... aish... (si pemandu mengeluh)

Qaseh : Kenapa encik?

Pemandu : Saya lewat nak solat Jumaat sebab tadi ada sorg 'Mat Saleh' nie...banyak songeh?

Qaseh : Hah? Kenapa pulak?

Pemandu : 'Mat Saleh' tu cedera...dia nak pergi Hospital Prince Court ... bayangkan dari Bukit
Kiara dia nak kesitu ... jalan tengah jem ... saya tanya boleh ker saya ikut jalan saya ..
dia kata boleh ... tapi bila saya bawa dia guna jalan yang tahu ..supaya tak sesak ngan
jem ... dia marah saya pulak ... malas saya nak layan ... bila kita kirang ajar nanti
katalah rakyat Malaysia nie tak berbudi bahasa pulak ...

Qaseh : Betul jugak tu ...

Tetiba jer cerita pasal politik plak timbul...yang tu Qaseh malas nak ceritalah...sebab tak sesuai...heheh...menarik tak??? Hahah...mesti korang kata tak menarik, memang pown ...

Bagi Qaseh, apa yg menariknya...sikap pekerja hotel yang melayan Qaseh dengan baik sekali...

keduanya, pemandu teksi yang sanggup menerima apa saja kritikan...asalkan dia dapat cari rezeki yang halal untuk anak bini...
dan paling best sekali dia menjaga nama baik sebagai rakyat Malaysia...

Tiada ulasan:

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail