SHout






Rabu, 19 Oktober 2011

Akhirnya Menitis Jua Airmataku...

Aku hanya mampu melihat..
Menatap dengan hiba,
Setitik Air Mataku jatuh jua,
Selama ini aku menghindari untuk melihatnya,
Kerna aku pasti,
Diriku yang tidak kuat ini akan mengalirkan airmata.

Aku hanya mampu melihat,
Tanpa kata-kata,
Terdiam seribu bahasa,
Kerna hatiku meronta hiba...

Apakah salah sikecil itu,
Diperlakukan sebegitu rupa,
Tiadakah lagi perasaan dihati mereka?
Hanya melihat begitu sahaja?

Kemanakah sikap perikemanusiaan mereka?
Kenapa sebegitu rupa?
Aku hanya mampu melihat...tanpa kata2...

Maaf kawan semua...Qaseh amat sedih sekali. Puisi diatas dibuat setelah Qaseh melihat video si kecil yg dilanggar oleh dan dilenyek tanpa belas di China dan gambar bayi yang dikelar oleh ibunya sendiri sehingga terburai isi perut.

Qaseh admit memula mmg Qaseh takut nk tgk..takut sgt2. Tetapi, beberapa minit yg lepas..tergerak hati Qaseh utk melihatnya. Ya Allah! Hanya itu yg mampu Qaseh ucapkan. Menitis airmata melihat kanak2 secomel mereka diperlakukan sebegitu rupa.

Sehinggakan terdetik dihati Qaseh, 'Dunia Telah Dekat Dengan Kiamat'...
Kerna tiada lagi belas kasihan dihati mereka. Tidak terpikirkah jika anak sendiri dilenyek sebegitu rupa? Tidak sakitkah bersalin sehingga sanggup mengelar anak sendiri? Ya allah, kau berilah hidayah kepada mereka...

mood: menangis...sedih!

Tiada ulasan:

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail