SHout






Ahad, 24 Februari 2013

Perlu ke Bedung Bayi?

Assalamualaikum...
Lenanya si Zahra tido bila x de bedung...mungkin dia rasa bebas kot...
Tapi bila bedung rasanya dia lebih lena dan susah nak bangun bila abg2nya bising.
Kenapa org2 tua suruh bedung bayi ye? Pernah ke kita terfikir? Orang tua2 kalau bagi nasihat mungkin ada sebabnya kan. Kita sebagai orang muda yang moden dan berfikiran terbuka kadang2 tak leh terima apa yang org2 tua pesan. Nak bukti kononnya.
Sebenarnya tujuan bedung bayi adalah untuk memudahkan bayi tidur dan tidak terkejut. Kenapa? Yelah, 10 bulan dalam perut ibu yang sempit tiba2 dapat keluar bebas. Mesti bayi rasa tak selesa.
Sekurang2nya bila kita bedung bayi akan rasa selesa seperti dalam perut ibu. Dan orang2 tua juga ada cakap untuk luruskan kaki dia. Supaya jangan jalan kengkang...yang itu Qaseh tak tau betul ke tidak. Wallahualam...
Kita ikut je yang baik...ye tak...

3 ulasan:

Unknown berkata...

salam ziarah...qaseh dah datang tuntut dudel ke belom?? ade di blog alif

Unknown berkata...

http://bloggeralif.blogspot.com/2013/02/doodle-untuk-qasehsuci.html

||aLeaSaRa|| berkata...

alahai comelnya baby ^^

ms akk lahirkan kembar & juga ank yg ke-3(bongsu),akk ikut je mak suruh bendung.mmg btl spya ank tdr lena,x tersentak2,dan juga utk luruskan kaki(tp ada ke kajian saintifik?)

tapi anak2 semua jns x suka dibendung.x sampi 1/2 jam dh terkeluar tgn n kaki,geram btl masa tu.sudahnya ms dorg tidur,akK sendalkan/timpakan bantaL kecil di tepi badan seakan-akan dorg terasa akk baring sblh dOrg.elok je tidur ^^

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail