SHout






Selasa, 28 Ogos 2012

Hilangnya Sifat Kemanusiaan Rakyat Malaysia

♥๑۩۩๑▬● ••••Assalamu'alaikum •••• ●▬๑۩۩๑ ♥

Sana sini sibuk cerita pasal Gangnam Style la...
Open House sana sini,
Angkasawan pertama meninggal dunia...
MERDEKA! MERDEKA! sana sini...

Tapi...
Adakah rakyat Malaysa Prihatin dengan kejadian samun 
yang berlaku di sebuah stesen minyak R&R di utara?



Rakyat Malaysia pun dah hilang sikap prihatin dan budi bahasa ker?
Takkan Malaysia pun nak ulang kejadian yang berlaku di China.
Dimana masing2 hanya mementingkan diri sendiri.

Kenapa agaknya perkara ini terjadi?
Bukan seorang dua...
Tapi ada ramai saksi di tempat kejadian...
Apa... diorang ingat itu lakonan semata2 ker?
Siap relax je...macam tgk panggung wayang...

Mana kata2 yg selalu kita dengar..
Rakyat Malaysia mmg prihatin..
Selepas ini keluarlah survey dari negara luar mengenai rakyat Malaysia yg berbunyi
"RAKYAT MALAYSIA RAMAI YG PENTINGKAN DIRI"

Suka ke orang luar buat spekulasi buruk pasal negara sendiri..

Haish...Malas dah nk cakap..
Pikirlah sendiri...

3 ulasan:

Dear Bella berkata...

Agaknya dimanakah hilangnya sikap berbudi bahasa di kalangan rakyat Malaysia ek? Tengok newspaper pun cukuplah.. Dah macam kes pelik2 dah berlaku kat Malaysia. Takut bila dengar...

Iffah Afeefah berkata...

mungkin sume da takut n panik kot

bersangka baik pulak

d0tbl0gsp0td0tk0m berkata...

gitu le hakikat yang sebenarnye....

indah kabo dari ghupe....

dalam tv dok cite perpaduan.. tolong menolong.... 1 mlaysia bagai... tp hakikatnye..... cerita je lebih...

ntah le... orang dah semakin tiada berperikemanusiaan..

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail