SHout






Isnin, 13 Ogos 2012

Ruginya...tak puasa!

♥๑۩۩๑▬● ••••Assalamu'alaikum •••• ●▬๑۩۩๑ ♥

Sesiapa yang sihat tubuh badan tu hargailah bulan Ramadhan ni.
Kalau dah sakit, dah uzur dah tua...tak larat...
Mesti rasa rugi sangat2!

Macam Qaseh ni.
Bukan tak cuba berpuasa...tapi selepas tu mesti tak larat...nak muntah dan pitam..
Allah je yang tahu macammana Qaseh tanggung semua tu...
Doktor plak asyik suh..minum air banyak2...
Kalau tak boleh minum air masak...
minum ni ha!
100 plus..
Sebab katanya kandungan air 100 plus ni sama dengan air garam yang doktor masukkan kat dalam badan orang yang lemah dan kurang air dalam badan.
Pendek kata 100 plus ni sebenarnya air garam...
Cuma ia ditambahkan sedikit air berkarbonat dan sedikit gula...
Kiranya air ni mengurangkan penghidratan (kekurangan tenaga & air) dalam badan.

Patutlah klu orang demam biasa, muntah2, cirit birit @ demam denggi dia suh minum air ni banyak2.
Bukan tu je...doktor siap kata...
kalau awak tak lalu makan benda2 lain..
Cuba awak makan pizza ke, McD ke...
asalkan awak makan...
dan badan ada tenaga..

Fuhh!! Camtu boleh muflis Qaseh sebelum raya...haha...
Seriously mmg rasa rugi sangat2 bila x larat dan x boleh nak berpuasa...
Teringat kecik2 dulu Qasehlah juara puasa penuh...
Sampai cikgu sekolah tadika Qaseh pun kagum...
Sbb kecik2 dah pose penuh...

Pulak tu, sekarang ni asyik teringin nak makananggur & mangga...
Pergh! Sedap kalau dapat tu...hilang segala loya dan pening kepala..
Paling best kalau dapat Strawberi Coklat...herm...
Heheh..
Ops...sory korg2 yg berpuasa...
Terlebih2 plak...
Hahah...

So, korang doakan Qaseh cepat2 sembuh dan sihat yer...

2 ulasan:

Iffah Afeefah berkata...

hah kan

da xpose rase rindu nk pose
hope qaseh sehat2 je k

Eza Boom Boom :) berkata...

sampai skrg ke qaseh sakit?? Kena makan glukosa la kalau macam tu. Benda2 manis.. Huhu.

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail