SHout






Isnin, 19 Disember 2011

Maafkan Aku Ibu

♥๑۩۩๑▬● ••••Assalamu'alaikum •••• ●▬๑۩۩๑ ♥
 
Ibu,
Kelahiranku membawa seribu erti padamu,
Anak perempuan pertama bagimu,
Tentu dikau susah menjagaku,
Namun...kau katakan tidak susah menjagaku
 
Ibu,
Ketika aku sudah memahami apa itu kesusahan,
Aku berusaha agar kita tidak hidup dalam kepayahan,
Pulang dari sekolah ku terus belajar dan makanan semua ku tidah endahkan,
Hanya itu mampu ku lakukan,
Agar diriku belajar apa itu kesusahan.

Ibu,
Diriku makin dewasa,
Aku terleka dengan arus pemodenan dan perubahan masa,
Leka dengan kawan2 sebaya,
Leka dengan keindahan yang hanya sekejab cuma...
Leka dengan semua...leka dengan segala2nya,
Maafkan aku ibu, hanya itu yang kupinta...

Ibu,
Sampai waktunya ku diijabkabulkan,
Dengan jejaka yang amat kuharapkan,
Walaupun tiada cinta sebelum ku di ijabkabulkan,
Ilmu agamanya ku jadikan sebagai cagaran,
Agar diriku yang tersasar dibawa kepangkal jalan.

Ibu,
Ku berterima kasih kepadanya,
Kerana menerima diriku seadanya,
Kini aku redha dan ikhlas menerimanya,
Kini syurgaku titelapak kakinya.

Ibu,
Saatku ingin melahirkan warismu,
Ku terbayang kesakitan yg sama dilalui oleh mu,
Menahan sakit melahirkan puteraku,
Yang kuharapkan tidak mengikuti perangaiku,
Memadankan semua dosa2 laluku,
Itulah hikmah melahirkan dan menjadi seorang ibu.

Ibu,
Kini ku sambung cita2ku,
Untuk membahagiakan dan memberi kesenangan kpdmu,
Alhamdulillah, jodoh yang dicari sesuai untukku,
Menjadi pembimbing dan pendorong kpdku,
Agar membela nasibmu dan keluarga kita, ibu....

Ibu,
Maafkan aku,
Kerna ku seorang yang tidak mendengar kata
dan selalu membelakangkan pendapatmu,
Kini, aku sedar semua katamu untuk menyedarkanku,
Untuk kebaikan masa depanku,
Dan kini aku sedar semua itu...
Terima kasih ibu...
Doakan aku menjadi ibu yang Mithali sepertimu...

#bila nak jadi seorang ibu nie???#
 

Tiada ulasan:

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail