SHout






Selasa, 15 November 2011

Apa Pendapat Korang...bila....

Assalamualaikum semua,

Sebelum melelapkan mata yang mmg x boleh nak lelap dari tadi nie, disebabkan terpikir kejadian petang tadi. So, Qaseh nak tanya pendapat korang lah...

Situasi :-
1. Seorang gadis datang kepada seorang lelaki lalu terus mencium pipi lelaki tersebut tanpa segan silu dihadapan semua orang.

2. Anda yang tak puas hati kerana marah, menoleh semula dan melihat gadis tersebut memakai tudung dan menutup segala aurat kecuali tapak tangan dan muka.

3. Disebabkan masih tak puas hati anda menoleh kali kedua dan anda melihat yang gadis dan lelaki tersebut boleh dikatakan masih muda dan mungkin dalam lingkungan 18 ke 20 tahun...

Ini adalah anggapan kawan-kawan Qaseh?

Situasi :-

1. Tak malunya budak perempuan tu! Cium pakwe dia depan orang ramai. (anggapan tak baik)

2. Oh! Mungkin abang dia ke...suami dia ker...adik dia ker...(takpe lah)

3. Tapi...muda sangat, takkan suami @ adik beradik @ abg ...(sebab lebih kurang sebaya jer diorg 2 org tu)

Nak tau angapan Qaseh??? Okey, ini jawapannya....

Situasi :-

1. Eh, biar betul...??? Budak perempuan tu tak tahu ke yg dia skung tempat awam? Tak malu ker cium lelaki
    yg entah siapa2 depan org ramai?

2. Astargfirullahalazim...mungkin itu abg dia kot...tak pun suami dia atau adik dia ker kan....

3. Erk...jab..jab...kalau tu suami dia cam tak lojik plak kan...sebab diorg muda sangat...x macam adik beradik pun...Kalau lah diorg tu suami isteri...tak mungkin akan cium2 peluk2 depan org ramai (sbb suami isteri pun tau malu)...macam tu jugak adik beradik kan...Qaseh pun tak pernah cium pipi ayah @ adik beradik lelaki Qaseh depan orang...malu...sebab dah besar...

So, apa pendapat korg??? Dari anggapan tak baik kita cuba sedapkan hati berfikir yg baik2 psl org lain..tapi akhirnya anggapan tak baik jugak akan muncul kan...dunia...dunia..

1 ulasan:

Iffah Afeefah berkata...

no 1
suami isteri jarang tnjuk kmsraan dpn org
lgpon kat umah ley wt
pastu mude sgt
lau abg mne de org cium pp..pelok pon malu tau

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail