SHout






Jumaat, 4 November 2011

Haji VIP

Alhamdulillah...syukur apabila mendengar Perdana Menteri kita Najib Tun Razak dan isteri ingin mengerjakan haji. Namun apa sudah jadi?
MANA ADA RUKUN HAJI VIP!!...Dalam Rukun Haji tu dah kata semua orang yang berhimpun itu sama aje bukan lagi mengikut pangkat atau darjad...sebab itu kena pakai pakaian Ihram..sebab di padang Masyar nanti semua akan di telanjangkan tanpa seurat benang bagi menyamakan semua makhluk Allah itu untuk diadili...sumber Ibnu Battutah (FB).


Samada gambar diatas benar atau palsu, Qaseh setuju dengan kenyataan beliau. Kenapa mesti nak membezakan darjat? Pangkat? Kita semua sama kan...

Setahu Qaseh setelah mendengar cerita-cerita mengenai Tanah Suci Mekah....tak mungkin ada orang yang boleh membuat perkara-perkara yang jahat disana. Jika ada niat sekalipun akan dibalas waktu itu juga. 

Benarkah? Jika benar...kenapa mesti memakai pengawal segala? Takkan ada orang yang berani mengacau atau menyakiti orang lain disana. Insyallah. Itu rumah Allah, tempat beribadah. Maaf kalau Qaseh tersalah tgk gambar @tersalan info @ tersalah kata....tapi itulah hakikatnya bukan...


Apa pendapat anda kawan2?

2 ulasan:

chunyunyilaa berkata...

maaf ye kalau saya salah. :) betul, kita semua sama je disisi Allah. ada banyak kemungkinan kenapa sampai macam tu sekali dia di kawal. kita tak boleh nak judge macam tu. :) sebab kita tak tau. satu dunia kenal dia. sebab dia pm. so macam2 kemungkinan pun ada. kadang2 benda macam ni orang boleh gunakan sebagai propaganda politik. kita doakan jela yang elok2 untuk dia. kan?

yusuflaili berkata...

apa ni..nak ngadap Allahpun pakai pengawal jugak,ni betul2 dah hilang pedoman..ini bkn pergi haji ni,ni urusan rasmi.

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail