SHout






Jumaat, 9 Mac 2012

Muka Tembok!

Assalamualaku,

Selalunya kita suka guna perkataan muka tembok bg orang yg tiada perasaan malukan. So, Qaseh nk tanya pada korang...sesuai atau tak gelaran tersebut diberikan kepada situasi dibawah.

Situasi:-

Korang sedang makan di Restoran KFC beramai-ramai. Waktu tu pelanggan mmg ramai dan tiada meja kosong. Kemudian terdapat dua meja yang disatukan. Namun, mereka bukanlah pelanggan KFC. Mereka makan McD disitu. Sebagai pelanggan KFC korang lebih layak duduk disitu daripada mereka bukan? Dengan 'muka tembok' selamba duduk disitu sambil memerhati pelanggan KFC mencari tempat duduk yang sedang dipenuhi oleh pelanggan KFC lain.

Patut tak mereka berperangai begitu?

Kalau tanya Qaseh, mmg rasa nak halau je. Tapi tak sampai hati. Bukan tak sampai hati halau mereka. Ta sampai hati nak memburukkan nama KFC yg tgh byk kontroversi sgt....dan pelanggan yg bukan pelanggan tu adalah bangsa yg sama...ades...kalau kata kita ni memilih anti bangsa lain marah pula....

So, pendekkan cerita....kitakan satu negara, satu malaysia...jadi, bertolak ansurlah...jgn pentingkan diri...kang bila marah kata bangsa kita kuang ajar...fhm2 sendiri je lah yer....

Ada tangkap gmbr diorg...tapi x nak masuk dlm nie...kang timbul lag kontroversi...cian KFC...


Published with Blogger-droid v2.0.4

2 ulasan:

Eza Boom Boom berkata...

sabar Qaseh :)

.........cP~ berkata...

Salam.

Segan je rasa nak buat macam tu. Nasib baik jumpa ngan Qaseh, kalau orang lain belum tentu aman. Hukhuk

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail