SHout






Selasa, 24 April 2012

Resepi Rahsia

Assalamualaikum...korang suka tak makan di resepi rahsia? Of coz lah kan...dan gerenti punya bila sebut je nama kedai tu korg ingat bermacam2 jenis kek yang ada kan...memang sedap...kalau taksedap orang tak makan lah...heheh..

Dah lama Qaseh tak makan kat sini, tadi punyalah teringin kek pecon butterscoth yg sedap tu (eh betul ke ejaan tu?)...bila nak bukak makan perasan yg kotak tu ada lain skit...

Apa yang lain?

Kotak ni pakai kertas yang diguna semula. Bukan maksud dia guna kotak yg kotor tu balik. Tapi recycle...tau recycle? Mestilah tahu, kitar semula....Korang faham ke nie?

Mana Qaseh tau? Kan Qaseh kerja dengan Perbadanan Pengurusan Sisa Pepejal dan Pembersihan Awam. Mestilah kena ambil tau. Qaseh sokong sgt bila ada orang yang sokong kitar semula ni. Bukan apa, nak buat kotak, kertas kita kena tebang pkok...klu tak der pokok dah...apa jadi kat kita? Mestilah tak bleh bernafaskan...jadi, kita fikir²kanlah...kita hidup kat dunia ni saling memerlukan antara satu sama lain...tapi...kalau kita xmenjaga sesama kita...dunia boleh hancur...mcm yg jadi sekarang. Pencemaran udara, penipisan ozon...sungai yg tercemar...silap² anak cucu kita nnti x kenal pkok, sungai, laut...


Published with Blogger-droid v2.0.4

3 ulasan:

Cik Diana berkata...

wah. cintakan alam sekitar. bagus2 nilai murni. ;)

*Arr berkata...

sebenarnya nak tengok isi kek tu hehe.

wah baguslah secret recipe dah amalkan budaya hijau ni. kita pun kena sokong dgn kitar semula balik kotak tu lps hbs makan :D

Eza Boom Boom berkata...

tak pernah lagi makan kek secret recipe.. Huhuk..

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail