SHout






Khamis, 27 Oktober 2011

Jom Menderma Darah...

Assalamaualaikum, dah makan semua? Alhamdulillah...kenyang tak? Sihat? Bagus...

Hari ini Qaseh mencipta sejarah dalam hidup Qaseh. Selama hidup di muka bumi Allah S.W.T nie, belum pernah sekali pun Qaseh dapat menderma darah. Bukan tak sudi, tapi kesihatan tidak membenarkan. Kriteria2 yang diperlukan diorang tiada pada Qaseh. Sedih kan...

Kenapa? Ye lah...sesiapa yg nak menderma darah mestilah mempunyai berat 45kg keatas, sihat tubuh badan...Tapi...dalam 25 tahun yg lepas...Qaseh tak cukup berat badan...heheh...kecik jer.

Entah kenapa, tahun ini berat badan Qaseh mendadak naik. Nak kata gemuk tu tak lah. Kiranya dah dapat lah berat badan ideal tu. Dulu, kengkawan selalu ejek Qaseh kurus kering. Ades...waktu tu berapi jer telinga ni mendengarnya. Hehehe....

Niat menderma darah ini dah lama ada. Cuma keadaan jer tak mengizinkan. Akhirnya, awal tahun 2011 hari tu...Qaseh mencubalah nasib. Tak sangka, Qaseh dibernarkan menderma darah. Alhamdulillah. Waktu tu berat badan dah 52kg. Oklah kan...

Sejak itu, Qaseh sentiasa tunggu jika ada program derma darah lagi. Alhamdulillah, hari ini dah masuk kali ketiga Qaseh menderma darah. Sekali leh derma...banyak plak nak derma erk...heheh...nak tau Qaseh darah jenis apa??? Cer teka...tet!!!

So, kengkawan yang masih belum menderma tu...pergilah menderma kay...Ramai diluar sana yang memerlukan bantuan dari kita. Tak sakit pown...siap dapat makan dan sijil lagi...ahaks...

2 ulasan:

CikPuan Fara berkata...

alhamdulillah.. bagus derma darah.. buat tmbh pahala ye tak sis :)

akak dtg dr segmen abg ben. mekasih sudi drop komen kat blog akak ye :)

Bella berkata...

Wah... Tahniah... Akhirnya dpt derma darah juga...

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail