SHout






Sabtu, 15 Oktober 2011

Tips : Menjadi Remaja Bahagia 1

Kawan2 tahu tak untuk menjadi org yg bahagia, kita harus mempelajari seni hidup...bukan seni lukisan atau seni vokal dan sewaktu dgnny ok...tapi, seni hidup iaitu seni yg dapat mewarnakan hidup kita dgn seindah-indahnya.

Tapi, perlu diingati kehidupan kita harus diisi dgn kebaikan...ewah, dah mcm penceramahlah pulak Qaseh nie..heheh

Sebagai remaja, untuk kita menghadapi kehidupan yg mencabar lebih2 lagi zaman sekarang ni...ilmu agama perlu ada dalam diri kita dan bukan setakat ada ilmu sahaja, tapi perlulah amalkan...

Ada remaja kt luar sana yg pk, bila mereka dpt kebebasan dan keseronokan dah pk dunia ini bagaikan syurga...

Ingat yer kawan2, bumi yg kita diami ini bukan syurga yg selama2nya akan aman dan damai. Ia ibarat gelanggang krhidupan yg begitu mencabar dan penuh pergolakan serta gelombang percubaan yg tidak pernah putus.

Lagi2 jika kita adalah remaja muslim...kita hendaklah beriman, percaya hati, bahawa tiada tuhan selain Allah s.w.t dan Nabi Muhammad s.a.w adalah rasulnya... kita juga perlu percaya pada malaikat, kitabnya, takdir, untung baik dan untung jahat dtgnya dr Allah serta hari Kiamat...

Dan paling penting, utk mencapai matlamat hidup di dunia nie kita perlulah berpegang teguh dgn ajaran agama dan berpandukan Al Quran.

So, untuk jadi remaja yg bahagia kita haruslah bersifat optimis...apa tu sikap optimis? Tunggu sambungannya...

Published with Blogger-droid v1.7.4

Tiada ulasan:

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail