SHout






Ahad, 29 Januari 2012

Jangan Jadi Bodoh Sombong

Assalamualaikum semua...


Ada yg rindukan Qaseh? Hehe...

Maaf ye, Qaseh sekarang di pusat memandu...sedang belajar memandu motor...

Semalam Qaseh memandu kereta...

Korang doakan Qaseh senang belajar eh. Takut jugak sebenarnya. Maklumlah, Qaseh x pandai memandu kereta. Sentuh stereng pun x pernah. Motor tu biasalah...


Srbenarnya Qaseh nak bercerita dgn kawan2 semua mengenai seorg pelajar ni.

Bukan nak mengaibkan beliau, cuma nk memberi nasihat dan iktibar kepada kita semua.


Sedang kami belajar memandu motor, jurulatih dah bg arahan. Sesiapa yg tidak pandai memandu motor jgn pandu lagi..

Maksud cikgu tersebut jelas mengatakan

''kalau x pandai, duduk diam2 tgk org buat dulu''

ada seorg pelajar nie, yg mungkin terlebih xcited nk bawa motor terus ambil kunci dan start motor...

Bila dia start moto, tanpa naikkan tongkat dan tanpa masukkan gear budak tu terus press motor...

Waktu tu cikgu dh menjerit dah...

Dia pulas lagi...korg bygkan eh motor yg x masuk gear macamana mengaumnnya motor tu..

Ya, allah, nasib baik dia x pandai masuk gear...

Kalau tidak, tentu dia dah langgar divider dan kereta kat depan..


Herm, korg yg mana x reti bw moto tu...dgr ckp cikgu tau...jgn berani2 nk buat sendiri...bkn org lain jer susah...korg pun susah jgk...sakit ker...berdarah ke mcmana?


p/s: tgh gemuruh jgk wpun dh pernah bwk moto (skuter jer)


Published with Blogger-droid v2.0.4

4 ulasan:

Mak Usu berkata...

erk.. sakit hati je tengok orang mcm tu kan.. xnak blajar dgn cikgu.. berlagak pandai.. haha..
Apepon qaesh blaja elok2 k.. Nanti boleh dah bawa kereta..

dyabunga berkata...

tu mesti jenis tak paham bahasa.. nk tunjuk pro lh tu..xsabar2..

Eza Boom Boom berkata...

Eza memang tak pandai pakai motor. Nak jadi penumpang kat motor pun sangat la jarang. Hihi. So, prefer guna keta.

Jangan nak tunjuk terror kalau tak pandai. :).

einz berkata...

heee....tak tau la nak ckp nan budak cmtu...kang tegur mesti marah balik...da tu cmne???qaseh umo bape?bawu pas spm ke??

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail