SHout






Jumaat, 20 Januari 2012

Isteri @ Suami Lebih Penat?

♥๑۩۩๑▬● ••••Assalamu'alaikum •••• ●▬๑۩۩๑ ♥
 
Benarkah anak lebih rapat dengan ibu berbanding ayah?

Situasi #1
Isteri sedang memasak, si suami jerit...
"yunk, tgk anak nie, kacau abg..abg penatlah baru balik kerja"

Situasi #2
Isteri sedang membasuh baju, si suami jerit...
"yunk, tgk anak nie, abang nak tengok berita...dia kacau lah"

Situasi #3
Isteri sedang tgk tv, si suami jerit...
"Sayang, ambillah anak nie...abang nak melayari internet...terganggu lah!"

Situasi #4
Isteri sedang menidurkan anak, si suami bisik...
"Yunk, letaklah anak tu kat bilik dia...ganggulah..."

Situasi #5
Isteri sedang memujuk anak yang demam, si suami kata...
"Sayang, janganlah bg budak tu merengek...abg nak tidurlah...penat...

Situasi #6
Si Suami sedang bermalas-malasan di hari minggu...anak datang mengacau, si suami jerit...
"Sayang, tgklah anak-anak nie...abang nak rehat hujung-hujung minggu pun x boleh..."
 


 
Berdasarkan situasi diatas...
Siapa sebenarnya yang lagi penat? Suami @ Isteri?
Benarlah kata-kata orang bahawa isteri bekerja 24 sehari seminggu...
dan si suami hanya penat bekerja 8 jam sehari dalam 5 hari...
Jadi, jangan salahkan anak jika tidak mahu rapat dengan ayahnya berbanding ibunya...
 
Kalau boleh toleransilah sedikit...si isteri juga penat bekerja...
Jika anda bekerja 8 jam sehari...bayangkan si isteri yang bekerja 24 jam sehari...
Fikir2kan yer...

5 ulasan:

kis berkata...

iya sokong entri qaseh nie...tp syukur lah hubby akak seorg yg memahami malah anak lbh rapat dgn dia (^_^)

Mak Usu berkata...

Mestilah ibu lebih penat dari ayah.. hehehe... Apa2 ja kerenah anak2 ibu akan layan punya kan...hihihi

dyabunga berkata...

hrp2 nnti tak dapat suami cm tu.. hehe

Fay berkata...

dua2 penat rasenye.. kena la ade tolak ansur sebab masing2 ade tanggungjawab utk keluarga.. ^^

fieda berkata...

sokong 100% entry ni....

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail