SHout






Isnin, 23 Januari 2012

Rahsia Pandai Memasak

Assalamualaikum...


Korang nak rahsia pandai memasak?

Tak payah pergi kelas mahal-mahal...

Tak payah nak susah2 minta mak ajar...

Asalkan korang dah tau basic...korang dah boleh masak..


Basic disini bermaksud, korang kenal bawang, sayur, rempah, ikan, daging....

Jangan nanti nk masak korang x kenal mana ketumbar mana jintan manis

Jangan nanti ikan kembong korang kata ikan selar...

Bawang putih korang kata bawang merah...

Haru nanti....hahaha


So, mesti korang tertanya2 apa rahsianya kan...

Hah...tgk gmbr kat atas tu puas...puas...heheh

Sory lah...x bleh nak susun gmbr tu ikut apa yg Qaseh tulis...

Maklumlah pakai tablet nie...susah tul...huhu


Qaseh terjumpa ni kat rumah mak Qaseh...

Patutlah mak Qaseh pandai masak...cakap jer nak makan apa...

Rupa2nya buku resepi berkurun nie mak simpan...

Dari sinilah mak Qaseh belajar dulu...

Skung semua dah dlm otak...

Buku ni mak Qaseh bagi Qaseh pinjam...

Pasni leh lah kongsi apa yg Qaseh masak ngan korang..


Korang tgk lah tu mcm2 masakan ada...

Tebal kot...leh ker Qaseh khatam nie???


p/s: Qaseh sampai di kampung dgn selamatnya...


Published with Blogger-droid v2.0.3

4 ulasan:

Iffah Afeefah berkata...

kalo bese gne kenal la

mls nk msk pelik2 qaseh

takot org xmkn

QasehSuci berkata...

Samalah...takut nk masak benda yg jarang org mkn...masak yg biasa jer...hehe

Jomkongsistory aka Cerita Kedai Kopi berkata...

Tips memasak la pulak.. aku pun nak blajar gak..!!

CERITA KEDAI KOPI aka JOMKONGSISTORY

einz berkata...

qaseh cer buatkan einz nc padprik???heheee...feveret kot~

alamak tertag qaseh...join jom~

http://einzmiszmessyartwork.blogspot.com/2012/01/first-giveaway-by-butik-fiqra.html

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail