SHout






Isnin, 23 Januari 2012

Khasiat Sweet Potato

♥๑۩۩๑▬● ••••Assalamu'alaikum •••• ●▬๑۩۩๑ ♥
 
 
Korang biasa makan tak?? kecik2 dulu balik kampung nenek suka makan nie..nenek rebuskan...
menurut Dr. Hamid Arshat,  
Keledek atau sweet potato sejenis makanan asli yang semakin kurang dimakan anak-anak generasi muda zaman sekarang. 
Dipercayai ia adalah sumber hormon progesterone yang banyak gunanya pada wanita, jika dibuat sayur bersama daun turi atau cekor manis, ia boleh menambah susu ibu, meningkat kesuburan dan menjauhkan berbagai tumbuhan saperti fibroid, endometriosis...
 
Hah...kepada yang dah jadi ibu tu...apa lagi?? makan lah banyak2...
Tapi, arwah nenek kata ubi ni berangin? Waktu ibu bersalin tengah berpantangkan tak boleh makan benda-benda berangin...camana eh??

8 ulasan:

Iffah Afeefah berkata...

terus jadi lapa qaseh

Diyana Norman berkata...

sedapnye makan panas2 kan3x

Mak Usu berkata...

Mak Usu kecik2 dulu suka makan ni.. Tapi sekarag susah nak dapat yang btl2 fresh..hihih..Maksudnya dari kebun...

dyabunga berkata...

sedpnye..lama gile xmakan..

Sepulz berkata...

salam saya singgah nak bagitahu saya dah tag kamu dalam contest...harap u join ok
http://shaifulazmi.blogspot.com/2012/01/picture-of-year-2011-contest.html

Eza Boom Boom :) berkata...

susah nak jumpa ubi ni lagi :)

hanna aleeya berkata...

kita tiap minggu makan.. haha


http://semuanyapendek.blogspot.com/2012/01/exclusive-giveaway-by-niena-sofea.html tag.. hehe

kis berkata...

fuhhh...jarang2 makan nie...

 

Template blog dihasilkan oleh alif ismail